تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
قدرت و توان بیش از آنکه مربوط به سن و سال باشد، به تندرستی و سلامت وابسته است.


پزشکان به رغم کوشش همه جانبه  جهانی برا به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد ویروس عامل بیماری ایدز ، هنوز در مقابل بیماری درمانده اند و دور نمایی اطمینان بخش به نظر نمی رسد.

http://uupload.ir/files/5gsf_194397.jpg

ایدز بیماری کشنده ای است که دستگاه ایمنی بدن را برای همیشه ناتوان می کند. ویژگی ایدز ایجاد انواع ناتوانی هاست که بدن را بدون دفاع در معرض یک یا چند بیماری خاص،مانند ذات الریه(پنومونی)،مننژیت،یا سرطان قرار می دهد. با آغاز قرن بیست و یکم،بیش از چهل و دو میلیون نفر به ویروسی آلوده شده اند که سبب بیماری ایدز می شود.از این گذشته بیست و پنج میلیون نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.تعداد مبتلایان در آفریقا،آسیا و آمریکای لاتین به شدت بالا رفته است. 

این بیماری نخستین بار در سال 1981 تشخیص داده شد .

ویروس نقص ایمنی انسان

عامل بیماری ایدز یک رترو ویروس(retrovirus) است.این ویروس ها آنزیمی به نام ترانسکریپتاز معکوس دارند که آن ها را قادر می سازد تا درون سلول میزبان همانند سازی کنند.ویروس ایدز در سال 1983 مستقلا به وسیله پژوهشگران فروانسوی،ودر سال 1984 توسط محققان آمریکایی شناسایی شد.«کمیته ی بین المللی رده بندی ویروس ها» این ویروس را به طور رسمی ویروس نقص ایمنی انسان(HIV) نامگذاری کرد.

بیماری ایدز چگونه رخ می دهد؟

ویروس ایدز یک رتروویروس است.یعنی به جای اینکه مانند اکثر ویروس ها برنامه ی ژنتیکی خود را در DNA ذخیره کند،از RNA استفاده می کند. گرچه ویروس ایدز در خارج بدن بسیار شکننده و آسیب پذیر است،ولی در داخل بدن نسبت به داروها مقاوم است.از این رو می تواند ماشین ژنتیکی سلول میزبان را به عنوان یک وسیله ی کلیدی برای تولید مثل خود به کار برد.

سرایت

ویروس HIV به سه طریق اصلی از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود:

1-رابطه جنسی

2-استفاده از سرنگ مشترک 

3-از مادر مبتلا به فرزندش قبل از تولد،هنگام تولد و یا بعد از تولد

آزمون ایدز

در سال 1984 آزمونی به نام سنجش جذب ایمنی وابسته به آنزیم مورد استفاده قرار گرفت  که آلوده بودن فرد را به HIV نشان می دهد.این آزمون خود ویروس را شناسایی نمی کند ، بلکه پادتنHIV را مورد شناسایی قرار می دهد.اگر مشخص شود که فرد مورد آزمایش آلوده است،آزمایش به وسیله ی وسترن بلات تایید می شود.

درمان

هیچ درمان شناخته شده ای برای بیماری ایدز وجود ندارد و تا سال 1995 مدرکی وجود نداشت که شخص آلوده به HIV بنواند دوباره عملکرد طبیعی دستگاه ایمنی خود را به دست آورد.

امکانات پژوهشی سراسر جهان صد ها درمان احتمالی را برای ایدز طراحی و آزمایش کرده اند...


نظرات (۱)

  • منیره
    سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ , ۰۹:۲۲

    بسیار جالب

    مطالبی رو فهمیدم که تا به حال نمیدونستم!

    لطفا از این پست های آموزنده بیشتر بزارید

    • author avatar
      min seolgi
      ۱۵ بهمن ۹۸، ۱۲:۴۸
      خوشحالم که تونستم مطالب مفیدی رو به شما ارائه بدم
      ممنون از اینکه با نظراتون به ما انرژی میدین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی