تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
قدرت و توان بیش از آنکه مربوط به سن و سال باشد، به تندرستی و سلامت وابسته است.


این ویروس تازه وارد که حالا به یک غول ترسناک برای کل دنیا تبدیل شده، تا به حال چیزی در حدود 30 نفر را به کام مرگ کشانده و موارد مشکوک مبتلا به این بیماری، در بسیاری از کشورهای دنیا مشاهده شده است. مسئولین کشور چین به شدت در حال پیگیری موضوع هستند و پا را فراتر از توصیه گذاشته، مردم شهر ووهان را قرنطینه کرده‌اند.

http://uupload.ir/files/pt6a_skynews-coronavirus-china-virus_4898807.jpg

شاید قرنطینه کردن یک شهر کوچک در بسیاری از کشورهای دنیا یک اتفاق آن چنان بزرگ محسوب نشود ولی اگر بدانیم در حال حاضر چیزی در حدود 40 میلیون نفر به دلیل احتمال شیوع این بیماری در قرنطینه هستند، بهت‌زده خواهید شد!

تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا، آمریکا و چند کشور دیگر از جمله عربستان سعودی میزبان مبتلایان به این بیماری بوده‌اند و سرعت گسترش این بیماری و همچنین قدرت نفوذ آن به گونه‌ایست که در صورت عدم کنترل لازم، به زودی شاهد رواج آن در همه کشورهای دنیا خواهیم بود.

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس جدید کرونا:

بطور مکرر دستهای خود را با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده‌های دارای الکل بشویید.

در صورت سرفه و عطسه حتماً جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید و دستمال را بعد از آن به سطل زباله درب دار بیاندازید.

از نزدیک شدن به افرادی که سرفه می‌کنند و یا تب دارند اجتناب کنید.

اگر تب، سرفه، مشکلات تنفسی دارید سریعتر به پزشک مراجعه کنید و سابقه‌ای از سفرهای اخیر خود را نیز به او بگویید. ( بویژه اگر سفری به شرق آسیا داشته اید)

از تماس با حیوانات حتی‌الامکان اجتناب کنید. بویژه در خصوص حیوانات غیر خانگی از هر گونه لمس کردن و نزدیک شدن پرهیز کنید.

 اگر سفری را به کشور چین و یا سایر کشورهای شرق آسیا در برنامه دارید، در مورد زمان آن بازنگری کنید و تا جایی که امکان دارد آن را به تعویق بیاندازد.

 

آیا ویروس جدید کرونا درمان دارد؟

تاکنون واکسنی برای این ویروس تولید نشده و برای درمان آن نیز دارویی موثر یافت نشده است. در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با این بیماری پیشگیری و جلوگیری از سرایت آن است. این کار با تشخیص زودهنگام بیماران و انجام قرنطینه‌ها صورت می‌گیرد. احتمالاً محدودیتهای مسافرتی و قرنطیه‌های شهری برای جلوگیری از انتشار این بیماری در آینده‌ی نزدیک رخ دهد.


نظرات (۱)

  • زمانی
    سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ , ۰۹:۲۱

    مطالب بسیار آموزنده و جالبی در وبلاگ قرار داده بودید

    سپاس از مدیر زحمتکش وبلاگ

    • author avatar
      min seolgi
      ۱۵ بهمن ۹۸، ۱۲:۵۰
      ممنون از نظرتون💜💜
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی